onsdag, februari 14, 2007

men det här med namn..

nu, så har jag tröttnat. ja, jag har tröttnat.

jag har tröttnat på breven jag får hemskickade från läkare, för det står inte bara Kim på de breven. jag är trött på att visa upp mitt körkort när jag betalar med kort. jag är trött på kassörskan på H&M som frågar om boxershortsen jag köper ska plomberas eller slås in, EFTER att jag har visat mitt leg. jag är så trött. nej det är jag inte. jag är inte trött. jag är arg. jag är arg och irriterad på att jag inte kan få "tillstånd" av min utredare att få byta till vanliga svensson mansnamn. hur jävla svårt kan det vara att förstå? seriöst!!!! hej jag genomgår en könskorrigering, jag passerar 80% av den jävla tid jag lever men jag måste leva med de tjejnamn jag inte tog bort för 5½ år sen jag bytte namn första gången tills jag är klar och har överlevt en si så där fyra operationer. Nämnde jag att jag ska klara av det här psykiskt också?

däremot inte sagt att det går att smita lite runt systemet ibland. jag kan ha könsneutrala namn, vilket antagligen skulle göra människor lite mer förvirrade när det gäller mitt körkort. men det ger jag blanka fan i.
sen råkar det ju också vara så att trots PRV's fina hemsida med massor med könsneutrala namn,(som man förövrigt inte vill använda, vem vill heta namn som Binh, Jo, eller Raine) no offense ifall någon skulle råka heta det nu, men det är väldigt troligt att det är namn man inte väljer själv.

så vad gör man då?

jo, man surfar in på babynames.com letar efter namn som kanske skulle råka vara de namn man vill bära senare i livet och försöker hitta liknande namn. däremot så är inte Gusty något namn som får ersätta Gustav, faktiskt.

däremot, så får Alex ersätta Alexander sålänge, och Kristian ersätts av Kristian. ja, du läste rätt. enligt babynames.com så är Kristian könsneutralt, och det gör min sömnlösa natt nästintill perfekt faktiskt...

så allt som behövs nu är bara fjuttiga 800 spänn. och det har jag inte..
man kanske skulle starta en fond? om alla jag kände skänkte en femma var så skulle jag nog få ihop pengarna utan större problem. Jag skulle nog till och med kunna få ihop de 130?? spänn det kostar att få ett nytt körkort. med bättre bild på dessutom.

enligt miniräknaren så behöver jag bara känna 160 personer och det borde jag väl göra? och för att få ihop till kostnaden för ett nytt körkort behöver jag bara 26 personer till. Så överlag behöver jag känna 200 personer, som är villiga att skänka fem kronor till mig, och sen är mitt namnbyte i hamn. om jag höjer den skänkta summa till tio kronor så behöver jag bara känna 100 personer. hmm.. undrar om folk vill skänka mer.. ni kan ju höra av er om ni vill ha mitt kontonummer *haha*

nej om man skulle försöka sova en stund innan det är dags att gå upp igen?!!!

avslutar med beviset på att kristian är könsneutralt.

puss & gull



Inga kommentarer: