lördag, februari 10, 2007

men söta lilla mamma.

imorse, vid elva-tiden så ringer min mobil, jag som då är väldigt nyvaken ser att det är min mor som ringer, samtalet som sedan utspelar sig är utan tvekan det roligaste samtalet jag haft med min kära mamma ever.

K - hallå.
M- (aningens förvirrad) eehm, jag söker birgit.
K- men mamma, varför ringer du till mig då?
M- jag måste nog ha ringt fel nummer...
K- men mamma, hör du inte vem det är..
M- ursäkta, jag har ringt fel nummer..
K- MEN mamma, HÖR du inte vem det är??
M- jo, nuu gör jag det, men jag slog nummer xxxxx, men men, hur är det med dig?

Men ja.. min mamma är inte van vid dagens teknik..

som då för oss oförutsett in på samtalet mellan mig och linus tidigare idag. vi sitter och kollar på någon dålig dags-såpa medans vi äter frukost och det är en nyfödd bäbis i serien,

K - egentligen är det fascinerande att det efter 9 månader kommer ut en livs levande människa som har legat i någon annans mage.
tystnad
K - oj, jag höll på att säga: ja, dagens teknik.

och för att inte tala om det jag "hörde" igår. Personerna som sa det här önskar att vara anonyma...

a1 - men vill du ha en icakasse i huvudet eller?
a2 - nej, men en kuk i arslet.


alltså fråga mig inte vad för människor jag har runt omkring mig.. men kollektivet heter ju inte Psykhimlen för inget :P

Men, nu snart till affären för att handla kattsand och sedan så är det dags för melodifestivalen. och eftersom jag inte har hört några låtar än så säger jag: heja jimmy jansson. faktiskt. och sen enligt tidningarna så lär väl the ark komma direkt till finalen också.

puss & gull

Inga kommentarer: