onsdag, augusti 29, 2007

okey vi facar.

Jag är hooked på facebook. Helt och hållet såld. Jag letar kontakter överallt, men det har också resulterat i att jag har hittat gamla, jag menar gamla, klasskamrater från högstadiet. Klasskamrater som är helt och hållet omedvetna om mitt namnbyte och andra situationer. Dock har de accepterat min "vänförfrågan" utan några som helst krusiduller. Antingen har jag inte förändrats alls, eller så har de sett mig någonstans i media. Vi får väl se helt enkelt. Jag tycker faktiskt att det är trevligt att återuppta gamla klasskamratskontakter. Tycker det är dumt att ha tappat kontakten, även om vi inte var bästa vänner under högstadietiden. Det var ju trots allt 8 timmar och dagen i 3 år som vi umgicks. Sen ska väl tilläggas att det inte är många från låg och mellanstadietiden som får förfrågningar om vänskap, men det har sina förklaringar och det är för långt, tråkigt och jobbigt för att skrivas ner i den här bloggen. Det får stanna i mitt minne, även om mycket är förträngt och det andra försöker jag förtränga, dock har det format mig på något sätt till den jag är idag.

Men okej, facebook is the shit och jag tycker att folk ska joina och hitta mig där. Det må hända att man lätt fastnar i facebookträsket, men det är faktiskt väldigt roligt. Plus att om ni joinade och hittade mig så skulle ni hjälpa mig att uppfylla mitt omedvetna mål att ha 100 vänner på facebook innan årskiftet. Så kom igen. Joina.


Från det ena till det andra, jobbet går bra. Jag är tydligen en bra försäljare, vilket jag inte trodde om mig själv. Efter nästan två veckors jobbande fick jag äran att inviga den nya killen idag, genom att vara den som han lyssnar på den första timmen innan han börjar jobba. Och ja, jag kan väl säga som så att på 1 veckas jobb har jag tjänat lite över 5 papp. Inte dåligt om jag får säga det själv. :0)

Imorgonbitti kl 9 har jag dock en annan arbetsintervju, som jag tänkte försöka gå på, dvs om jag klarar av att gå upp om cirka 6 timmar. Jag tänkte dock skriva klart den här bloggen först, ha lite ångest över ORKA-mässan, och sen leta upp på eniro och sl.se hur tusan jag ska ta mig till min arbetsintervju imorgon. Och sen ska jag bara ligga och stirra upp i taket i några timmar innan jag somnar också, alternativt kolla på någon serie/film som finns på min dator. Ni vet, det här med att jobba mellan 17-21 och dricka massa kaffe har sina konsekvenser. :P
Sen så ska jag börja titta lite på min föreläsning jag ska hålla om två veckor också, så att den är relativ och up2date. Vill ju inte föreläsa fel så att säga, det vore dumt nu när man finally får betalt för det.

Men nu ska jag göra allt det jag skrev att jag skulle göra.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Igår gnällde jag på Facebook på min blogg, då kommenterade folk att man ju hittar gamla bortglömda vänner där. Bra i så fall.

... sa...

Asså det där facebook! Jag fattar inte:S!

Linnea sa...

Haha, det tog mig ungefär 2 veckor att komma upp i 100 vänner. :P