måndag, december 17, 2007

svenska hjältar.

okej, jag vet. Men jag orkade inte göra något annat än att kolla på tv, och mitt val var Adam & Eva eller Svenska Hjältar. Det blev det sistnämnda. Och tro fan att jag var blödig. Halva programmet. Men sen så började jag tänka lite och tänkte att jag nog skulle nominera hela ungdomsorganisationsSverige till Svenska Hjältar. Tänk om svenska folket visste hur många ungdomar det finns här i Sverige, här i Världen, som engagerar sig i sakfrågor och i ideela organisationer. Som varje dag, aktivt jobbar för ett bättre samhälle, ett bättre Sverige, en bättre Värld.

Om folk visste hur mycket hår som slits, hur många tårar som fälls och hur mycket glädje det ger, hur mycket band som skapas, hur många vänner som skaffas, hur många händer som hålls, hur mycket kärlek det ger.

Då skulle en sådana gala som Svenska Hjältar bli helt meningslös.


Sveriges Ungdomsorganisationer är mina hjältar. Ni förtjänar de priser som delades ut idag. Ni. Ingen annan.

Inga kommentarer: