tisdag, november 14, 2006

sömnbrist

jag har inget emot att gå upp kl 5 på morgonen, eller att somna vid 3 och gå upp kl 5 på morgonen om jag vet att människorna jag möter kommer att vara trevliga. Men när man står på Thorildsplan ensam kl 0630 och glatt hälsar godmorgondagenspunktsevarsegodhaenbradag på alla jävla människor och en av femtio säger godmorgon eller tack, så blir man lite bitter. Ännu bittrar blir man när människor kommer med kommentarer som - tack, men jag vill läsa en riktig tidning -

Men ursäkta mig för att jag enbart gör det här för att få in lite pengar så att jag slipper stå och tigga pengar av dig istället. Och dessutom, vad är definitionen av en tidning egentligen? Är det tunt papper i tabloidformat som det står det som har hänt det senaste dygnet i? Ja, men ursäkta. Men då är det en riktig tidning. Om du menade att du ville ha en tidning med lite mer intressantare nyheter osv.. Ja, då kan jag bara hålla med.

Förövrigt så lyckades jag med konststycket att passera 100% på min arbetsintervju igår. Det var trevligt, om än chockerande. Egentligen borde jag bli chockad när jag inte passerar. Men änsålänge så är det som det är.

Förövrigt två så ja, min mobil funkar inte så bra. och inte mitt telefonnr heller. Men jag går att nås på ett tillfälligt nr, så om ni vill ha det, eller ja, få kontakt med mig. Så säg till så får ni numret.

Förövrigt tre så är det svinkallt på morgnarna, och jag stod idag och förbannade mig själv för att ha glömt mina vantar hos Eschk. En kvart innan jag slutar så hittar jag dom i fickan där jag letat 20 gånger, samt haft min hand där varje gång jag frös.

Förövrigt fyra så förlorade jag 20 minuter av mitt liv idag. På tunnelbanan från Thorildsplan till Skarpnäck. I slussen somnar jag till, vaknar vid T-centralen. Allt lugnt. Jag lutar huvudet mot väggen igen och tänker, nej somna inte, du har väskan öppen. Varpå jag reser mig upp och stänger väskan och då säger rösten att vi är i bagarmossen... Och jag har ingen aning om hur det hela gick till. Det var läskigt.

Förövrigt fem så ska jag aldrig sova hos Eschk igen om jag ska upp och jobba ^^ och under samma punkt så landar något censurat som jag borde få göra snart.



och förövrigt förövrigt, så har jag nog inte sovit mer än en 3 timmar per natt sen i ehm fredags typ, vilket antagligen kommer att leda till att jag försover mig snart. och det är dumt.

Nej, ringa telefonsamtal.

1 kommentar:

Felix König sa...

akta dig för tidningsutdelarjobb. en gång jobbade jag med det - jag sov i tre månader efteråt innan jag fick någonsomhelst energi igen. så var försiktig.