fredag, juni 01, 2007

nej men titta vad jag hitta.

Okej, för en gångs skull var jag hemma och hade inget inplanerat och inget jag var tvungen att åka på/till. Okej, vi tar tag i flyttröran på rummet. När jag flyttat fyra lådor, så hittar jag min klarinettväska. Men oj, det var längesen, undrar om jag fortfarande har tekniken och kan få ljud i den. Jag måste prova. Jag plockar ihop den och tar ton. pjusssssss.. Nej, det gick visst inte så bra. Vi provar igen.. 2 minuter senare hittar jag noterna till Tears in Heaven och börjar spela.
Lite träning och smalare rör och jag kan bli bra. Igen. Tonerna sitter där, andningen, och tekniken.. bara lite övning.. och vanan av att bära upp den på tummen.. aj aj.. och läppen smärtar lite också, är visst inte van att spänna underläppen. Men det kan bli kul.

Någon som behöver en klarinettist?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ha.... inte övat underläppen... ha ha ha... ha ha haaa....