söndag, juli 01, 2007

födelsedag och att bli gammal

För några dagar sen kom jag på, helt från ingenstans, att skit, snart får jag inte ungdomsrabatter längre. Och för 4 timmar sen, när klockan passerade tolvslaget och datumet slog över till den 1 juli 2007. Då var det kört. Jag är alltså nu officiellt 26 och kan således inte uttnyttja SJ's ungdomsbiljetter eller för den delen andra ungdomsrabatter. Det måste ju isåfall innebära att jag nu officiellt är vuxen, eftersom jag har lämnat ungdomsrabattsvängen.

Men HA, tji fick ni. Jag har minsann RFSL Ungdom. Och där, där är jag ungdom. I FYRA(4) år till.


Så det så.

puss på er.

3 kommentarer:

Anonym sa...

*sjunger födelsedagssången* GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!! Hoppas allt e bra med dig o att du får massa tårta idag! :)
Saknar dej. Puss o kram

Anonym sa...

du kan bli i rfsl ungdom lenger enn fire år. Vi har planlagt å tattovere "property of RFSL Ungdom" i nakken din, sånn at du kan bli offisiell maskot. =)

og Grattis, ettersom min mobil er ond og ikke vil fungere. =)

Lemon sa...

det är ok att bli gammal så länge man håller sig någorlunda omogen då och då, det är min paroll. Men grattis!

(förresten så lyder min ordverifiering nedan för att få denna kommentar publicerad "oaowoah", vilketfår mig att högt vilja skrika just OAOWOAH!! Ett bevis på att det där med omogenteorin funkar. Och tack för kommentaren på mitt scoutinlägg!)