måndag, juli 02, 2007

svetten lackar..

Jag är nytränad. En kvart på inlines i full fart. Kanske inte det bästa att göra när man börjar träna igen, men det är så tråkigt att åka sakta. Jag måste bara hitta en bra runda jag kan åka. Den 6 minuters rundan jag hittade idag var ingen höjdare. Så det var ju bara till att fortsätta åka. Och jag kan konstantera att löparbanor inte är gjorde för inlines, eller kanske är det tvärtom?
Imorgon är tanken att jag ska komma upp kl 08-09 och åka inlines i en halvtimme eller något. Aldrig igen att jag låter någon övervikt hindra mig från att gå framåt i utredningen igen. Så om ni har gratis träningspass på gym eller liknande, så hand it over. Jag är på som tusan. Jag bryr mig inte så mycket om vilket gym det är, bara det är ett gym och att jag inte behöver åka i en timme för att komma dit, det vore trist. Annars kommer jag hålla mig till godo med inlinesen så länge det går. Iallafall september ut kanske, om det inte börjar regna för mycket.

Nästbäst efter träning - mat, bäst efter träning - dusch.

2 kommentarer:

Anonym sa...

På de allra flesta gym får man ju gå och prova på en gång gratis. Gillar du body combat-pass och sånt (det är faktiskt jäkligt kul)? Kolla på www.lesmills.com -> Class locator, och sen är det bara att ringa runt till alla ställen i Stockholm, och Karlstad :), och boka in dig på prova på-pass. Det bör hålla dig flytande i ett par månader.

Linnea sa...

Friskis & Svettis har gratis gympapass under sommaren som iaf jag tänker nyttja. Det är mån-fre 18.00 i Rålis (det finns även pass i Tanto och på några andra ställen, kolla på www.friskissvettis.se/sthlm.

Själv har jag tillgång till gym på jobbet. :P Om du vill kan du säga till så kan du få träna med mig där, de två veckorna jag har kvar där. Dvs den här veckan, v.29 samt mån-ons v.30. Just shout! Där finns maskiner, löpband, sandsäck och cyklar. Samt trappmaskiner, hantlar, osv. All free, bara du gör det samtidigt som jag! Omklädningsrum finns också, personalomklädningsrum t.o.m. Annars kan du få följa med mig ut och springa. Det går inte särskilt snabbt.