tisdag, november 20, 2007

ego, jag vet. men jag är så jävla bra.

Jag har de senaste 6 veckorna spenderat min tid på utbildning för SJ - tågvärd - 53:a - avgångssignalerare på motorvagnståg. (kärt barn har många namn). Jag har klarat alla prov med bravur, även de som vi fått på eftermiddagen trots att vi fått kunskapen på förmiddagen.

Idag, så kom det stora(allt är relativt) säkerhetsprovet. Maxpoäng = 20, godkänt = 14, undertecknad gick därifrån med 19 poäng och missen var ett tolkningsfel av mig och då handlade det inte ens om säkerheten i sig.
Sedan blev det tårta och bubbel(alkoholfritt givetvis, inget drickande i uniform), och utdelning av den "heliga" SJnålen och blomma. :o)

Imorgon förmiddag så bär det av till Falun i bistron på ett IC-tåg. Kaffe & kanelbulle 15 kr. ^^

Jag återkommer med rapport från SJ. :o)