onsdag, november 14, 2007

sista veckan.

det är intressant, för det känns som om det var igår som jag började på utbildningen och nu har jag bara torsdag, fredag, måndag kvar. Plus tisdagens prov, som ska genomföras i uniform och sedan cermonin som det så fint heter. Jag vet inte riktigt vad cermonin är för något, men det ska bli spännande det med.

Idag lyckades jag med det jag sagt att jag skulle göra varje vecka sedan start. Jag lyckades köpa skor till uniformen och en armbandsklocka så att tågen kan avgå i tid. Nu ska jag bara vänja mig vid att ha en klocka på armen, och få skorna godkända, så att jag i helgen kan börja gå in skorna. Vill inte få skoskav första dagen på jobbet så att säga.

Annars i livet, så trivs jag ganska bra i Älta, det är bara det där med bussar som är lite segt, men man vänjer sig. Katten är söt och gosig så jag har någon att kramas med varje natt. ^^


Hade feedback som en del av kursen idag och fick 13 x 30 sekunders positivt feedback, och det var ju inte direkt negativt. Nu ska jag bara lära mig ta åt mig ^^

Men jag borde plugga lite inför provet på tisdag, fast det mesta är ju sunt förnuft, det är ju bara vissa ord som jag ska lägga på minnet, och lite mer.

Men önska mig lycka till då...

2 kommentarer:

Rexxie sa...

Break a leg!

Elfvelin sa...

lycka till!

även om det där med cermonin låter skitläskigt typ värsta sekten eller något. Jag kan verkligen föreställa mig hur alla kostymnissar som jobbar på tåget för in dig i en mörk kupé där det spelas någon läskig musik också ä det en massa levande ljus å du måste gå ner på knä och svära vid att aldrig säga upp dig och att Sj från och med nu är det liv.

typ så