torsdag, april 10, 2008

men hjälp

Idag fick jag stänga cafét själv. Eller inte helt själv. Jag hade en praktikant till hjälp. Som jobbat i cirka 1½ dag tidigare.. Och aldrig varit med om en stängning förut. Nu i efterhand har jag kommit på 2 saker som jag glömt som jag kommer få lite skit för i morgon. Men det kan jag ta.. de vet ju att jag är ny så att säga.. Det värsta är dock att jag ska stänga själv imorgon också (läs idag torsdag) tillsammans med praktikanten..
Sen kanske jag även ska tillägga att den här veckans lunchraster (vanligen ca 30 minuter i lugn och ro) har beståt av 10 minuters (max) raster där jag slängt i mig en halv tonfiskmacka och om jag haft tur så har jag kunnat ta ett snabbt besök på toaletten. Jag måste sluta stänga och ta mellanpass i stället.. Eller hoppas på att folk som kan stänga kommer tillbaka illa kvickt. För jag orkar nog inte riktigt ha det så här allt för länge till..

Men nu ska jag sova innan jag somnar över tangenterna, och hoppas på att ingen ringer från cafét vid 0430 för att fråga massa saker som jag glömt :p


oh, jag funderar på om man skulle kunna lägga till madrid på backpacking listan.. det finns en söt pojke där som definitivt förtjänar ett besök. :o)

Inga kommentarer: