måndag, oktober 16, 2006

nämen hoppsan.

från att haft en utomordentligt tråkig start på dagen, med tvätt och kattkräk på täcket, så blev det bättre efter att ha ringt några samtal, gjort ett besök på apoteket för att hämta ut mitt T.
Väl hemma ringde telefonen och ett stockholmsnummer visades. Jag svarar och tack och lov, har jag mottagning där jag står i lägenheten. Det var från ett av jobbet jag sökt. Dem ville att jag skulle komma på en intervju. Sen att jag inte förstår hur jag kunde komma såpass långt att dem ville ha mig på intervju, är en helt annan fråga. Precis när jag lagt på och studsat klart av glädje, så ringer mobilen igen. Denna gången dolt nummer. Det var från DN, jag ska träffa Eva & Linda för att diskutera reportaget som dom vill göra. Jag vet inte. Men dom telefonsamtalen gjorde liksom bara så att min dag blev lite bättre än förut.

Det bästa vore ju om jag fick jobbet, det skulle vara hur kul som helst.

Inga kommentarer: