lördag, december 30, 2006

året som gått...

.. ja, jag har snott den. det här blir min första "årets"lista ever, och säkert den sista också. men, håll till godo...

Årets...

...Beslut:
att jag vågar stå på mig och hålla på mina åsikter oavsett vad. och att flytta till sthlm


...Dumhet:
sånt gör jag inte..

...Bästa film:
transamerica, brokeback mountain och RENT

...Sämsta film:
partymonster! Se den INTE!

...Inköp:
min mobiltelefon

...Nostalgi:
träffa massa polare i skåne

...Pinsamhet:
håller inte på med sådant

...Låt:
it can only get better

...Nya bekantskap:
oj, sådana har jag massor av

...Dummaste:
alliansen..

...Jullåt:
usch, sånt har jag inte lyssnat på i år..

...Sämsta jullåt:
se ovan

...Ord:
nobelt

...Citat:
linus undrar vad det är för vit på hans byxor.
K - jag ska inte säga vad det ser ut som..
L - men kimpe, det är inte sperma, sperma luktar inte mint
K - jo, om man har ätit en massa mint....


...Dag:
jag försöker hitta något bra i alla dagar..

...Roligaste:
måste nog vara hultsfred, eller kanske pride, eller kanske bryssel

...Tråkigaste:
finns ett par stycken...

...Felbedömning:
jag trodde att min far hade börjat förstå, men ja..ni förstår nog av rubriken att dömma

höll du några av dina nyårslöften?
jag ger inga löften jag inte kan hålla

kommer du ha några nya för 2007?
se ovan..

blev någon/några av dina vänner föräldrar 2006?
hmm..

dog någon som stod dig nära?
ja, det fanns 2 människor minst som stog mig ganska nära


är det något du saknade år 2006 som du vill ha år 2007?
pengar kanske..

vilket datum från år 2006 kommer du alltid minnas, och varför?
1/1 och 31/12 - de dagar som man har minst nytta av

vad var din största framgång 2006?
rfsl ungdom kanske?

har du varit sjuk eller skadat dig?
nej, det kan jag inte påstå.. förutom influensan från helvetet i februari

vad spenderade du mest pengar på?
ehm.. hyra.. och alla gånger jag flyttat

gjorde någonting dig riktigt glad?
mina vänner gör mig alltid glad

vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2006?
w stycken som jag inte kan nämna här

var du gladare eller ledsnare 2006 jämfört med tidigare år?
det är nog lite vilket som..

rikare eller fattigare?
jag hade nog lite mer pengar, men jag var inte rikare för det..

vad önskar du att du gjort mer?
träffat vänner

vad önskar du att du gjort mindre?
spenderat pengar

hur tillbringade du julen?
hos mor i skåne..

blev du kär i år?
ja. faktiskt..

favoritprogram på teve?
hm csi faktiskt.. fast jag hinner aldrig se det..

hatar du någon nu som du inte hatade i början av 2006?
jag hatar inte...

bästa boken du läste i år?
den jag håller på med nu - Fällan av Michael Connely

största musikaliska upptäckten?
pop kanske

något du önskade dig och fick?
hmm, ja det tror jag

vad gjorde du på din födelsedag?
söp.. som vanligt

vad fick dig att må bra?
mina vänner och musik i mängder

vilken politisk debatt engagerade dig mest?
hbt-frågor, as always

en värdefull läxa du lärt dig i år?
allt är inte för evigt

citera en sångtext som summerar 2006:
it can only get better..

årets plagg:
min skinnjacka jag fick i julklapp förra året

året resa:
det måste nästan bli bryssel, då det är enda resan

årets upplevelse:
alla festivaler

året spel:
starcraft - jag är såld

årets fest:
säkert någon av för/efterfesterna jag hade i karlstad innan K6

3 ord om 2006:
hångel, pengabrist och prat

årets bästa smeknamn:
konrad och sockersöt.. det är jag det

årets konsert:
någon med Nina & Kim - såklart..

årets godaste pizza:
fungi med vitlöksdressing

årets gladlåt:
en av de 2 jag inte kan nämna

årets sämsta inköp:
sånt har jag inte råd med..

årets dricka:
frank, rosa pantern och orgasm..

årets sämsta ragg:
killen på connection...

årets fylla:
förhoppningsvis den jag skaffar mig imorgon, annars den på K6 då stolen försvann :P

Inga kommentarer: