söndag, april 01, 2007

kongressfest

Under förväntan och över förväntan. Maten var god, och människorna var bra. Spriten var dyr och musiken var ibland bra, ibland dålig. Mathias Holmgren var bra och snygg och jag tänker lägga ut fotot på mig och honom när jag har lagt över den på min dator. Nu sitter jag ensam på hotellrummet, äter japp och surfar. Och det är skönt att vara ensam.


Det finns en människa här, som måste läggas till på min: "De här människorna beundrar jag och utan dem så kommer jag inte kunna leva" - lista. Vilket skulle innebära att den listan nu består av två personer. Jag tror inte att någon av dem vet hur pass mycket som de har påverkat mig och mina val/vägskäl här i livet. Och jag vill gå fram till dem var för sig och berätta. Berätta hur de påverkar mig, berättar vad de betyder för mig och berätta för dem hur underbara de är.

Men det går inte, jag kan inte. Jag kan verkligen inte. Jag kan inte finna de ord som kan säga det som jag vill säga. Inga ord som ger en rättvis förklaring till varför. Och jag vet, eller mest antar, att ingen av de båda läser min blogg. Men OM det nu skulle vara så att en av er eller kanske rent av båda, mot förmodan skulle läsa det här, så är den här till er.:

de ögon som ser när mina ögon inte ler
de ögon som tåras när jag såras
de ögon som bär glitter när jag kärlek besitter
de ögon som ser min själ och vill mig väl
de ögon som jag ser, jag er min eviga kärlek ger
Kimpe 070401




Nu ska jag krypa till sängs och läsa slutet på min bok och sedan hoppas på att falla i koma för att återigen komma upp i tidiga morgonen och vara pigg för kongresshandlingar.

Och ovanstående dikt är INTE ett skämt, även om den infaller den 1 april.

Och ett grattis till min systerson Linus som idag fyller 8. Shit, vad tiden går.


Puss & Gull

Inga kommentarer: