tisdag, april 17, 2007

okey, the first real day is over..

Först och främst ber jag om ursäkt, eftersom jag vet att jag mest troligt den här veckan kommer att komma med extremt många uttryck på engelska. Detta pågrund av det faktum att jag enbart pratar engelska.

First day: Dagen har bestått till största delen av teambuilding, och as we all know, det är mysiga människor så de här konferenserna/study sessions osv, så alla människor jag hunnit prata med är hur underbara som helst. Det har varit väldigt många hunts av olika slag, i form av, här har ni 8 bilder, hitta ställena på Youth Centret och där finns en post-it med bokstäver, när ni hittat alla 8 lappar så ska ni bilda en mening av orden. Och som avslutning på kvällen hade vi en scavenger hunt. Vilket var hitta svaren på dessa frågor, och hitta det här, och gör det här osv. Dock så avslutades det hela med en secret task, vilket kanske inte var den roligaste grejen. Ni har alla hört talas om klädstrecket.. När man bilder ett rep med gruppens kläder, osv.. Det var inget som jag deltog i. Vilket många av er säkert förstår varför. Jag tog upp det med prepp-teamet, och de förstod, och tog till sig, och bad om ursäkt osv. No harm done, så att säga.

Nu är jag så här jättetrött och funderar på att gå och lägga mig. Vi börjar trots allt kl 0915 imorgon, och frukost är kl 0830. Nackdelen med centret är att det inte finns NÅGON aircondition. Ingen alls. Och öppna fönster gör inte någon stor skillnad under dagen, och knappt under natten heller. Dock hoppas jag på att mitt rum inte är bastuvarmt när jag väl kommer dit.

Det finns trådlöst nät på centret, men inte i mitt rum, ja vi har alla egna rum, vilket är ganska mysigt i sig, så jag spenderar ett par minuter här och där i datasalen, vilket många av de andra deltagarna också gör. Men jag ska försöka hitta något trådlöst med min dator någon dag och lägga ut lite bilder. Om inte annat i min bilddagbok.. :o)

And folks, don't forget Day Of Silence on wednesday. Förhoppningsvis, så kommer det att nämnas här, då jag försökte implementera det för prepp-teamet. Vilket skulle kunna innebära att det är fler länder som är på nästa år. Och det är ju väldigt bra.

Nej, en sista koll på mailen och sen läggdags. Eller kanske en omgång starcraft och rensa tankarna lite. Imorgon är det interculturevening.

Puss&Gull från Strasbourg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha.. Yääh! you better öva på starcraft.. or i´ll gonna beat you.. ;)