torsdag, oktober 04, 2007

drömmar

någon som vågar sig på drömtydning?

drömde inatt att jag var i ett stort hus, vid vattnet, skulle kunna varit en husbåt, och i en trappa ut till verandan som var på vatten, hittade jag en grå, fluffig boll till kattunge, med blå ögon. (hur jag nu kunde se det i mörkret). jag lyfte upp kattungen och bar på den hela tiden, och någongång senare upptäcker jag att den bara har 3 ben, den saknar vänster framtass. men jag tycker inte synd om kattungen, utan jag tycker om den för den som den är.

Någon som vågar?

Av någon anledning så känns den här drömmen viktig och därför skulle jag vilja ha tolkningshjälp.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att man själv måste delta i drömtydningen. Därför att det handlar om personliga referenser. Gör så här:
1. Plocka ut viktiga delar, gärna i form av substantiv.
2. Tänk på substantiven i allmänhet, vad betyder de för dig i din vardag?
3. Puzzla lite
4. Tänk dig att alla personer eller levande varelser som förekommer är du själv!

Anonym sa...

Men jag har en webkamera från 1900-talet.. Kan du tänka dig va!! :O

vio sa...

Vilken känsla lämnade drömmen efter sig? Vad betyder en katt för dig? Uppenbarligen är det något som du har börjat göra någon gång i livet och sedan upptäckt att det inte var som du trodde, men fortsatte göra i alla fall. Eller en person du träffat som betyder samma sak som katter för dig, som visat sig "ha tre ben", men som du ändå tycker om. Känns något av det som rätt spår?