söndag, oktober 14, 2007

jag har inte slutat blogga... eller jo lite, men inte helt.

Eller så beror det bara på min bloggabstinens som jag haft i helgen, det kan dock bero på att jag inte haft internet och inte kunnat blogga, eller för att jag träffat massa fina männsikor och velat berätta för hela världen hur fina alla är..

Oavsett, så har jag spenderat helgen i Göteborg, på ett vandrarhem i Kviberg. Alla Olika, Alla Lika's skolturné. Styrgrupp plus de nyss valda informatörerna teambuildade lite och försökte sätta ramar. Lite för mycket flum och ett schema som aldrig följdes. Men, en härlig blandning av människor och trevliga diskussioner och samtal.
Och en del lärdomar och kunskap medföljdes också iom den blandningen av människor. Jag menar, människor från RFSL Ungdom, Unga Synskadade, Rädda barnens Ungdomsförbund, CISV, Turkiska ungdomsförbundet, Sveriges Unga muslimer och Scouterna.

Dessutom gjorde jag, Robert (rfsl ungdom) och Louise (CISV) en högs vetenskaplig undersökning av toaletterna på vandrarhemmet. Alltså inte av toaletterna utan inredningen i rummen som toaletterna fanns i.
De var dessutom könsbestämda.

Killarnas: Blåa tapeter och blå mosaik, och sedan ett gemensamt omklädningsrum väl synligt från ingång och toalettdel för duscharna. Tänk skolgymnastiks omklädningsrum, fast duscharna hade sådana där plastväggar emellan sig. Dock inga draperier eller liknande.

Tjejernas: Röda tapeterer och röd mosaik. direkt till höger efter dörren fanns det tre duschbås. Dvs, gå in, stäng och lås och du kan byta om och duscha i din ensamhet. Dessutom, en helkroppsfigursspegel, en hårfön och ett skötbord. (som om att det inte finns ensamstående pappor, eller pappor som byter blöjor på sina barn)

Ja, och handikapptoalett fanns inte i huvudbyggnaden utan bara i den stuga som var handikappanpassad, men i huvudbyggnadens trappor fanns det hissar för rullstolar. Men om en rulstolsburen person behövde uträtta behov under en konferans så fick den göra det i stugan. Men hallå!

Anyway, helgen var givande trots flum, och jag måste säga att jag älskar att träffa nya människor. Vilket resulterar i att jag börjar på mitt nya jobb imorgon, iofs med utbildning först men iallafall. Kul blir det hoppas jag. Men jag måste gå upp kl 0600 imorgon och det är inte lika kul.

Nu, sen mat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag struntar i hur mycket kärlek mellan människor du förespråkar.. jag vill inte bli sedd som homosexuell för det!