fredag, september 01, 2006

one of those days..

När klockan ringde imorse ville jag verkligen inte gå upp, trots nästan åtta drömlösa timmar. Det var en sådan dag då man inget hellre vill än att ligga kvar. Trots min dåliga känsla tvingad jag upp mig själv efter en halvtimme, gjorde det som var nödvändigt så som att kissa Popsy, se till att djuren fick mat och matad mig själv. Gick sovandes som en zombie till bussen med iPoden på högsta volym och fick sitta och vänta en halvtimme utanför föreläsningssalen. Skillnaden från imorse och alla andra morgnar på MKV var att mina kursare faktiskt vågad sitta vid samma bord som mig även om inte mycket blev sagt. Föreläsningen gick snabbare än någon föreläsning gjort någonsin. Det var relativt skönt. Sen var det lunch i miljöpartiets café. Om än lite senare än jag tänkt. Men ärtsoppan var god och sällskapet var helt okej, även om jag inte kände för att vara social. Väl hemma igen bestämde jag mig för att halvsova framför tvn så som man gör när man egentligen inte borde gått upp ur sängen. Och insåg vid kvart i fem att jag behövde gå ut med hunden innan jag skulle på möte. Vilket jag inte heller ville gå på, egentligen. Men jag masade mig upp ur soffan, gick ut med hunden och gick än en gång som en zombie till bussen med iPoden på högsta volym. I trappan upp till biblioteket på universitetet kom min sociala mask på och jag var hur trevlig och glad som helst, även om jag egentligen bara ville gå hem och sova.

Väl hemma så har jag halvsovit hela tiden, förutom ett telefonsamtal och ett msnsamtal som faktiskt båda gjorde min dag mycket bättre. Eller ja, kväll. Sen somnade jag på soffan.
Nu är det sova som gäller, har ju ett par, eller sex stycken telefonsamtal som måste göras imorgon och vissa av dem måste göras innan kl 12.

Sen är frågan, ska jag gå på festen imorgon och vara nykter men vara social eller ska jag sitta hemma bli osocial och koda. Eller rent av kanske städa? Det återstår att se.

Och för att min lillebror är nyfiken, av de få personer jag respekterar helt så är två av dem politiker, en av dem musiker och en är privatperson.

Inga kommentarer: