lördag, september 09, 2006

vart går gränsen mellan showoff och duktig??



Är i Stockholm på skolinformatörsutbildning, och känner mig ganska less. Kan bero på att jag är förkyld som en gnu, och dessutom inte sov speciellt många timmar inatt. Ovanpå allt så harutbildningen i dag grundat sig på saker jag redan visste. Ja, jag vet att alla inte vet och att alla måste ha en viss grund i allt, men iallafall. HBT-jeopardyt var intressant och lärorikt och "homosexlobbyn" - mitt lag, ledde en stund där och låg riktigt bra till, men så var
vi lite för snabba för vårt eget bästa. Vi hade iallafall kul, eller iallafall jag.Men annars är det trevligt. Några få bekanta och resten nya ansikten. Lite synd att det inte fanns någon
gemensam aktivitet inbokad under kvällen. Vilket innebar att alla i stort sett åkte åt olika håll. Alltid lika tråkigt.

Själv sitter jag ensam i Skarpnäck och väntar på att någon ska smsa/ringa och säga hej kom och lek. Eller iallafall säga något annat intressant som kan uppta min tankeverksamhet. Eller
iallafall att någon kom inklampandes genom dörren.Får se om morgondagen hittar några spännande utmaningar till mig. Om inte annat så kanske tutauppgiften tills på tisdag är en
utmaning som jag borde ta tag i snart.

Är grymt sugen på att gå ut och ta en öl, eller två, kanske tre. Men förtillfället så finns det ingen som har anmält intresse för att följa med, men det kanske kommer. Klockan är ju inte direkt
mycket. Bara barnet, så att säga.

Inga kommentarer: