tisdag, januari 30, 2007

det här med att trivas på natten.

jag har aldrig riktigt trivts med att vara vaken på dagarna, men heller aldrig haft problem att komma upp på morgonarna. jag har helt enkelt alltid varit nattmänniska och morgonpigg. men det har alltid varit något speciellt med natten, det här med att sitta uppe, ensam. lite musik och annars bara tystnad. men så kommer man till den punkten när man behöver en fungerande kropp och hjärna på dagarna. och med det menar jag en kropp och en hjärna som har fått en fem timmars sömn i någonslags följd. men jag kan ärligt säga att jag inte har en aning om när jag fick det senast. och just nu minns jag inte när jag hade en ledig dag, där klockan inte ringde före kl tio på morgonen. ja, jag vet. det är inte speciellt tidigt med tio, men när man oftast inte somnare före kl fem - sex på morgonen, så blir det ganska tidigt. Ännu värre blir det när man har en tid att passa. det fungerar inte så mycket längre. något måste göras för att jag ska kunna sova. och jag behöver sova i minst 6 timmar. och hoppas på att både min fysiska och mentala hälsa mår bättre av det.

Inga kommentarer: