fredag, januari 26, 2007

jag förstår inte hur länge till jag ska orka.

antingen så sover jag två timmar per natt, vilket jag i stort sett gjort sen iallafall december.(sovit lite har jag gjort i snart sex år, men det är en helt annan fråga) men det faktum att jag igår däckade vid en två-tiden på natten, och vaknade kl 8 imorse, fullt påklädd med datorn och musik på, och trots sex timmars sömn inte hade sovit någonting.

jag är helt trött, men inte sovtrött. jag sitter med en microlasagne(på ungkarlsvis, visst är jag stereotyp??), med en tvålitersglass bakom mig som jag ska äta när jag inte orkar få i mig mer av den inte så jättegoda microlasagnen, med bra musik på iTunes och försöker hitta en av de där stunderna som gör att jag kommer att orka med imorgon också.

imorgon blir en minst lika lång dag. kl 10 börjar SPA-mötet och vi räknar väl med att hålla på tills kl 18. vilket är en relativ tid, då vi kan hålla på tre timmar längre om vi behöver. och likadant blir det på söndag, även om vi inte kommer att hålla på lika länge då.

och vet ni vad, sen är det måndag. och på onsdag ska jag lämna in ett PM på 3-4 sidor. har jag börjat? nej. har jag fixat böckerna som jag behöver? nej.
det här med ideelt engagemang och heltidsstudier. nja. men. jag ska klara det och i sommar ska jag utbilda mig till bartender. jag ska.

och jag ska hitta fler sådana där stunder som gör så att jag orkar. kanske inte idag. kanske inte imorgon eller på söndag. men jag tänker inte ge upp. det kan ni ge er fan på.

Inga kommentarer: