fredag, augusti 11, 2006

en liten msn-konversation eller två..

Det är nu jag funderar på om min lillebror ska få gå i en liten HBTQ-skola hos mig!
Eller hos någon annan som har lust att lära honom.


Jag försöker få med min lillebror till Regnbågsfestivalen! Och för att ingen ska klaga, jag försökte lägga mig på en nivå så att min lillebror skulle förstå.


Joakim - says (21:44):
tror ja hoppar det,., kommer känna mig utanför..

K - don't assume anything says (21:44):
varför?
du skulle nog lära dig en hel del

Joakim - says (21:44):

lära mig vad? om vad?

K - don't assume anything says (21:45):

HBTQ

Joakim - says (21:45):

vad står quet för?

K - don't assume anything says (21:45):

vet du vad det andra står för?

Joakim - says (21:45):

homo bi trans?

K - don't assume anything says (21:46):

Homosexuella
Bisexuella
Transpersoner
Queer

Joakim - says (21:46):

vad är queer?? såna som klär ut sig?

Här försökte jag förklara min definition av queer.

Joakim - says (21:50):
eee.. så en queer,, kan antingen va bi, homo trans eller straight?

K - don't assume anything says (21:51):

en person som definerar sig som queer är mest troligt varken bi, homo eller trans.
Eller så är den personen allting..

Joakim - says (21:51):

men.. nähä?? så.. dom tänder inte på någon alls...?

men,., om en kille är queer.. vem har han då sex med?

K - don't assume anything says (22:01):

med den han känner för..

Joakim - says (22:01):

alltså både killar o tjejer?

lite senare i samma samtal

K - don't assume anything says (22:10):
vet du vad en intergender är?

Joakim - says (22:11):

nån som.. inte vet vad han eller hon har för kön?

K - don't assume anything says (22:11):

nja.. snarare en person som inte KÄNNER sig som varken man eller kvinna, eller en
person som känner sig som båda könen..(kanske inte läge att gå in på den icke könsbinära världen än)

Joakim - says (22:12):

jaha,., men,., de va ju de ja menade.



--
eller kanske inte


Well över till annat..

jag fick tag på vårdcentralen idag och ska dit imorgon(idag) kl 13.. Sen ska jag ha ont i 3 dagar. Men det är det värt.

Fick en fin 25årspresent idag också. en 4:a mannahytt på Cinderella den 8 oktober. Det finns 3 sängar kvar. Någon som vill följa med??

Dessutom har jag tvättat. Det ni. Min katt fick för sig att kissa på täcket, så det luktade inte speciellt gott. Men nu är det rent och har slutat lukta kattkiss.
Kattfan! :P

Ett annat samtal på msn:
Personen i fråga skrev att han aldrig skulle definera mig som sliskig...

F says (23:21):
Du är en trevlig snubbe, som ser mer hetero ut än vad han kanske är.

sliskkim - don't assume anything says (23:21):
jag är inte det minsta hetero..

F - says (23:22):
Jag menar ju det typ.

sliskkim - don't assume anything says (23:22):
menar du att jag ser hetero ut?

F - says (23:22):
Men om du är bi, så är en del av dig hetero, och du ser väldigt hetero ut....

sliskkim - don't assume anything says (23:22):
jag är inte bi




Back to reallity..

Har man lyckats skriva en bra text när man själv läser sig egen text ungefär 4 månader efter att den skrev och börjar gråta?


I quess I wasn't that popular today...

Men jag avslutar idag med en låt som är oerhört fin! Inte hela låten dock, men en liten bit från den.


Mother said, "Stand up straight,
Don't let your classmates make you feel like you don't belong
So not like the rest of them, someday the best of them
Will realize they were wrong"
But in my world different meant lonely
The last place I wanted to be
Was standing out in a crowd

When the spotlight finds you, and singles you out
What are they whispering about?
Thinking up ways, to take up less face
I can't see the grace in it

Standing out in a crowd
Too short, too tall, flower against the wall, the last one chosen to play
Too smart, too dumb, too strange a place to be from
Same shoes every day
With all these ways to be different
Then maybe that's how you fit in
By standing out in a crowd




Och ett citat av mig själv: för en riktigt vän har jag hellre än sömnlös natt än en ledsen vän




Don't assume anything!

1 kommentar:

Anonym sa...

jaha,., så först säger du att ja ska kommentera din blogg,, men när man väl läser den,, så blir det ju till att kommentera allt man själv sagt... dålig stil tycker jag.. :P