fredag, augusti 18, 2006

well, hello there..

Dagen som gått, var.. hmm.. intressant.. Men jag tänker inte prata om det nu.

Idag var jag på mitt första kommunfullmäktigemöte(varför dessa långa ord??)
Först och främst, varför är kommunfullmäktige så mansdominerad? Av de 53 politiker som var närvarnde kunde jag räkna alla kvinnor(jag gissar att dem definerar sig så iallafall) nästan på mina bara händer. 15 st då alltså. Sen kommer vi till den saken, att ingen av dem yttrar sig något alls. Förutom en kvinna. Men sen är hon också ordförande. Inte förrän på de frågor som vi (jag, och rfsl värmland) var intresserade av, vågar mer än den här kvinnan resa på sig. Då är det hela två(2) st till som begär ordet. Jag är imponerad. Inte.
Men, så får vi ju inte glömma den obligatoriska pajkastningen heller, slag under bältet och nästan några personliga påhopp. Intressant.
Sen får vi(jag och mina personligheter) inte glömma de klockrena sakerna som benämningen - HTB... Trodde först att kvinnan pratade om HTH(ni, vet hudlotion) men hon pratade om homosexuella och transpersoner. Eller va säger ni om den här klockrena(på tal om brott inom samkönade par): "yttra sin könsidentitet och komma ut som homosexuell".

Däremot så kände jag mig diskriminerad, förlöjligad och arg när MP nämner polyamori, drar en fin liten historia om björn och marie som är kära och vill gifta sig, sen så blir björn och anders kära i varandra och gifter sig. och så älskar marie och anders varandra också. Och då ska ju dom få gifta sig alla tre. Varpå... 52 politiker brister ut i gapskratt. Jag trodde verkligen inte mina ögon. nej förlåt, öron. Eller ja, jag visste inte vad jag skulle tro. Men men... det blev bifall på motionen från Knape och vad jag förstod så ska alla kommunanställda i Karlstad kommun gå en OBLIGATORISK utbildning hållen av rfsl värmland i sammarbete med rfsl ungdom värmland.
Det är alltid något.


För att helt abrupt byta ämne, fick jag idag reda på något som gjorde mig ledsen. Då jag tyvärr lovat min vän att hålla tyst om det, så kommer jag inte säga något här. Däremot ska jag göra en hemsida.

Anyways, nu ska jag sova. Börjar bli dags för det. Avslutade min intressanta dag med 1 timmes X-men tv-spelande. Det är ganska roligt det spelet, iallafall när man väl kommit in i det. Fast inget slår SSX :o)

Puss & Gull på er alla.

2 kommentarer:

Linnea sa...

Fast kommunfullmäktigesammanträde blir ännu längre. ;) För att inte tala om järnvägsstationen Llanfairpwllgwyngogerychwyrndrobllllantysiliogogoch (med viss reservation för felstavning) i Wales. ;) (I've been there!)

Kimpe sa...

Men du ska då alltid vara bäst :P haha
fast du har ju rätt ;o)