onsdag, augusti 30, 2006

genus, respekt och socialt liv

Hade min första föreläsning på genusvetenskapen idag. Eller ja, föreläsning och föreläsning. Upprop, presentationer, genomgång av schemat och litteraturen. Föreläsningsdelen bestod av en snabb genomgång av några årtal och en del statistik. Jag gillar föreläsaren. H'n säger partner om människor trots om någon nämner flick/-pojkvän. Dock är det inte bara därför som jag gillar föreläsaren. ;o)
Jag har en bra känsla för hösten, för genusvetenskapen, för mitt politiska engagemang och för mitt sociala liv. Det känns som att jag är på rätt väg. Nu handlar det bara om att lyckas välja rätt i korsningarna.

Hade ett förtroendesamtal på msn innan. Eller vi pratade om annat. Men jag blev glad.

Har även insett att det inte finns så många människor som jag respekterar och ser upp till helt, även om jag kan respektera att de inte alltid har samma åsikter som mig. Det var intressant. Jag tror till och med att jag kan räkna de här människorna på min ena hand. Jag vet inte om det är bra eller inte, men jag tänker inte tvinga mig själv till att se upp till fler bara för att.

Imorgon ska jag fika/dejta/träffa en blivande vän. Jag vet faktiskt inte vad det är. Jag vet bara att vi ska ses och ta en fika. Det kanske fungerar som definition. Vi får se.

Inga kommentarer: