lördag, augusti 12, 2006

spruta nr 3

Jag tog mod till mig och gick till vårdcentralen själv idag. Ja, jag vågar erkänna att jag är nervös för att gå dit. Inte bara för den smärtan som jag faktiskt får av sprutan, utan även för den T-inkompetens det faktiskt finns på den vårdcentralen. De andra två gångerna har jag fått stå ut med: 1:agången - att sköterskan ropat i väntrummet efter en tjej som heter kim och sedan dessutom gjort en stabbing för att få in sprutan i muskeln. 2:a gången -Fått höra en sköterska ropa Pia i väntrummet(ingen reagerar, varpå hon går därifrån efter att ha frågat mig och Vio om någon av oss heter Pia) och kommer tillbaka 30 sekunder senare och frågar om Kim funkar bättre. Det är inte det minsta kul, speciellt inte när jag var tvungen att gå dit själv. När jag då idag sitter i väntrummet och förbereder mig på det värsta kommer det en sköterska som ser ganska nervös ut och frågar efter Kim. Varpå jag reser mig upp och skakar hand med henne, som sig bör(??) väl inne i undersökningrummet vill hon kolla på preparatet för att se om det finns någon nål med. Vilket det inte finns. Hon springer iväg med mitt T och jag får vänta ensam och förbereder mig på det värsta. Igen. När hon är tillbaka 2 minuter senare (ja, det gick snabbt för en gångs skull) så ber hon mig lägga mig på britsen. Sedan flyter allt på bra förutom det faktum att jag inte kunde slappna av så det gjorde fruktansvärt ont..Hon säger till att det är klart och jag skämtar att det bara är 10 veckor kvar till nästa varpå hon svarar att jag har tur eftersom det finns de som kommer dit varje månad för att ta en sådan spruta,.. fast det är ju inte lika stor mängd, eller samma preparat.
Jag svarar med ett - du menar de som får testoviron depot?
Och hon tittar ner i golvet och säger.. ehm, ja..

Det verkar iallafall som att det finns de på kronoparkens vårdcentral som har lite(och då menar jag lite) mer koll än andra. Det är bra.


Idag har jag haft besök på fagstreet, det är alltid trevligt. Robert och Maya kom över och spelade lite SSX, fluxx och spank the monkey. Sedan kom Fluff över och bjöd på pizza. Det var mer än min "hej, jag har bara ätit veganmat den senaste veckan"-mage klarade av :P
Sen så har jag lyckats att skriva en novell (på engelska) utan fantasi. Det tyckte jag vara jävligt bra gjort av mig.

Nu ska jag gå och däcka i min säng och sova tills jag vaknar. Ingen klocka ska ställas. Sen imorgon ska jag lyckas skriva en novell till. Det ska bli intressant. Sedan är det "bara" dialogen kvar och ett par analyser. Men det hinner jag väl med innan tisdag.

Nej, nu somnar jag snart på tangentbordet och då blir det ingen intressant text. Iofs så lockar ps2:an lite nu... ;o)

Anyways.
Jag längtar tills den 21 eller 24 augusti. Eller kanske till och med den 25.


Puss & Gull

Inga kommentarer: